Ergens laat '65 of begin '66 tijdens het traditionele zondagse ritje naar de grootouders achter in mijn vaders Anglia, zag ik de wagen die in grote mate mijn verdere leven zou beïnvloeden.

Op een oprijlaan van een huis stond hij, en na al die jaren zie ik hem nog alsof het gisteren was...

 

Een 1965 Ford Mustang Fastback GT.

Witte kleur, een blauwe GT striping en een dubbele uitlaat.

Vanaf dit moment wist ik waarmee ik later wou rijden.

Op dat ogenblik, ongeveer 7 jaar oud zijnde, was dit niet zo direct realiseerbaar, nochtans zou nooit nog een Mustang onopgemerkt voorbijrijden.

De jaren gingen voorbij en mijn interesse ging vooral uit naar al wat met elektriciteit, elektronica en techniek te maken had. Dit zou me later nog goed van pas komen.

 

Na school kwam het leger.

Tijdens mijn dienst kwam ik voorbij een plaats waar een Mustang te koop stond.

Thuisgekomen vertelde ik mijn ouders van mijn vondst.

Die verklaarden me natuurlijk gek, zulke grote, zware auto en ik werkte nog niet eens.

De Mustang werd toch gekocht en sindsdien is het niet meer gestopt.

Tijdens mijn legerdienst begon ik boeken over automechanica te lezen, omdat ik uiteraard niet de mogelijkheid had om de Mustang elders te laten onderhouden en te repareren.

Eind '78 zit mijn legerdienst erop en ga ik aan de slag als onderhoudstechnicien van productielijnen in een waspoederbedrijf en daarna in de cosmetica.

 

De jaren gaan voorbij en de Mustang blijft een trouwe bondgenoot.

Andere Mustangrijders vragen me altijd waar ik mijn wagen laat onderhouden waarop ik nu zeg dat ik dit zelf doe.

Hierop volgt dan regelmatig de vraag of ik dit ook voor hen wil doen waarop ik graag inga.

Het idee begint te groeien om Amerikaanse wagens te gaan onderhouden en restaureren.

Begin '93 is het dan zover.

Eerst nog gecombineerd met andere activiteiten om de zaak rendabel te maken.

Half 1998 kon ik mij volledig toeleggen op de Amerikaanse wagens en een ander segment welk sterk is toegenomen, namelijk automatische transmissies voor alle wagens.

 

Eind '99 wordt er verhuisd naar een grotere werkplaats aangezien er nu meer en meer Pick-Ups, Van's, Limousines en allerhande Muscle Cars komen.

In februari 2006 is er nog eens een verhuis, van Itegem naar een grotere werkplaats, in de industriezone in Hulshout.

En zo is American Vintage Cars ontstaan...